Sunday, December 11, 2011

Ombak Rindu

Sana sini sinun bercerita pasal Ombak Rindu, saya laki bini pun terhegeh2 la pergi sebab suami sekarang ni minat bonar kat Aaron Aziz..Tengok jam 10 malam hari isnin lepas, full house!! Pasangan suami isteri yang senior pun ada..dalam panggung tu awal2 lagi dah on mood nak romantik2..muahahahah..

Tapi sebenarnya tidaklah saya nak review movie ni..semua pun dah review kan??? Cuma bagi saya 2 jam tak cukup menterjemahkan buku ini dalam bentuk filem, banyak scene yang nampak di potong2 sebab nak cukupkan durasi..terpengaruh dengan tulisan wartawan Roslen Fadzil kot sampai sepanjang movie tu saya asyik fokuskan kelemahan dari kelebihan movie ni..last2 macam tak enjoy..tapi overall ada scene2 yang menyentuh hati hingga menitis sikit (je) air mata contoh macam part Haris balik marah2 Izzah sebab ingat dia pregnant dan scene diorang dalam bilik masa Pak Dollah kenduri nak pergi Makkah. Curi2 tengok suami..memang dia layan habis cerita ni..tangkap syahdu n layan taman dalam hati yang berbunga mekar sekali..ahaks

OMBAK RINDU ni terasa dekat sangat dengan saya sebab bagi saya dalam kehidupan berumahtangga pastinya ada ombak yang melanda..Kadang2 kita di lambung ombak ganas, atau tiba2 ombak datang tak di duga macam tsunami dan ada ketika cuma ombak2 kecil yang mengusik kita..perkahwinan kita tidak akan sentiasa tenang pastinya ada dugaan. Tapi itulah perkahwinan, walaupun ujian dan cabaran datang, tapi perasaan rindu, kasing dan sayang pasti tetap menebal dan bercambah sepanjang kita hidup bersama...Kita suami isteri yang kena pandai cari jalan penyelesaian dan penyesuaian. Akui kelemahan kita, terima kelemahan pasangan dan saling melengkapi antara satu sama lain...tu dia..dan2..cerita pasai rumahtangga..dan sempena musim demam Ombak Rindu, saya ciptakan puisi khas buat suami tercinta;

Tak perlu jadi Aaron Aziz
Tak perlu jadi Haris
Tak perlu jadi sesiapa
Kerna bagiku, kaulah segalanya...

Kau yang ku kenal penuh dengan cinta
Penuh jenaka dan gurau senda
Usikanmu undang tangis dan juga tawa
Buatku rindu biar berjauhan hanya seketika
Sekian..tu je..tiba2..idea mati sekerat jalan....cukupla kot...ehhehehehe..=)


 




No comments: