Friday, November 26, 2010

Makan lagi: Birthday bash for november's babies

Ofis saya ni memang tak pernah kurang dengan makanan. Melimpah ruah...aminnnn...murah rezeki.....Selain dari celebration hari-hari perayaan yang disambut semua kaum, kami juga menyambut hari lahir staf-staf pada tiap2 bulan...tak larat nak ambil gambar kek pun sebenarnya..tapi tak pernah jemu makan...=)..Standard kalau birthday party, kek sebijik dua dan kudap-kudap..tapi kadang-kadang termeriah juga makanannnya sebab ada yang nak sponsor, atau ada yang dah berniat nak belanja dan etcetera etcetera...

Jumaat lepas ada potluck breakfast (sempena besday juga)..saya bawa kuih puteri ayu yang saya belajar dikelas masakan tempohari...Alhamdulillah..first time buat pun menjadi..resepi ikut bulat-bulat, senang dan tak renyah sangat..


makanan penuh meja...yang terhidang depan mata ni ialah curry chicken donut yang marbeles eber


nasi lemak rm1.20 menjadi menu utama..mana boleh breakfast makan kuihmuih je...itulah rupa puteri ayu saya..ada yg kata sungguh tembam macam tuannya..huh


sungguh kekampungan tak hingat...ubi kayu rebus dengan sambal ikan bilis..tak berhenti saya makan..meleleh keringat tahan kepedasan..


berger malaysia pun ada...putu mayam pun ada..sungguh 1Malaysia...

dan...

close up kuih puteri ayu

*


*


*


*

taraaaaaaaaaaaa....

jangan gelak la wei...tau..tau...kelapa parutku itu..ada..tumfuk..tumfuk...kedai dah tutup la korang..ini je yang sempat rembat..sepatutnya beli kelapa parut yang putih je, tapi dah  tak ada nak buat macam mana..rasa tetap sama ok..sedap......dap...dap..

Berbaloi jugakla pergi kelas memasak ni..walaupun 1st time cuba buat talam keladi tak menjadi..tapi dengan berjayanya saya buat puteri ayu ini, semangat terus membara untuk terus buat resepi-resepi yang lain..tunggu...




No comments: