Saturday, May 21, 2011

Home Alone

Gigih pulak rasanya bersiaran di tengahari sabtu yang panas ni. Ingatkan bila suami balik dari hutan tu boleh la nak duk berduaan seharian kat rumah. Nampak gayanya sorang2 lagi, selagi tak habis kursus ni selagi tu lah membizi semedang..nasibla dah biasa, dah tak heran..=)


Sambil2 mengemas rumah saya masak bolognese spageti. Saya tak suka pakai tomato puri, masam sangat, susah nak adjust. Saya lebih suka blend fresh tomato dan masak lama sikit dalam setengah jam atau lebih. Lagi lama lagi sedap..rasa tomato tu dah mesra..Mixed minced chicken @ beef memang sedia ada dalam peti ais, so saya gentel bulat2 kecik dan campak dalam sos bolognese je..tak de nak masak2 dulu chicken ball tu..hehehe..dasar..dasar pemalas..=)


Kalau suami ada tak de nye dia nak makan spegeti di tengah hari rembang ni..Memang mintak nasi.



Melayan tekak sendiri..=)
Saya letak grated carrot, capsicum dan green peas. Kacang tu saya beli yang dalam tin. Breakfast pagi tadi saya makan toast dan green peas yg saya sauteed dalam olive oil. Alang2 dah bukak tin tu kena la guna kan. Kang rosak membazir..



Close up sikit..macam pelik je letak peas tapi sedap ..





No comments: