Sunday, November 6, 2011

Salam AidilAdha

Assalamualaikum..

Bersiaran solo dari rumah tanpa lemang rendang dan tanpa sikitpun suasana kemeriahan raya...sob..sob..inilah pengorbanan saya..sebagai isteri tentera..yang sedia mengikut perintah dan berkhidmat dengan penuh jiwa raga kepada negara tercinta..gila ah..patriotik di pagi raya..

Tahun lepas suami curi tulang, sebabnya takda korban cuma solat sunat aidiladha mega so dalam pukul 10 pagi cenggitu, suami dah terpacak kat depan pintu..katanya kesian tengok bini beraya sorang2 maka suami cepat2 larikan diri dari majlis..tapi tahun ni memang tak dapekla nak coba2 lari sebabnya ada 20 ekor lembu yang akan dikorbankan..maka saya pun berkorban beraya tanpa famili dan suami cuma bertemankan tangisan kesyahduan di pagi hari..sob..sob lagi..

Saya tak buat apa2..memasak juadah raya..tidak..pakai baju raya..pun tidak..kala ini saya tengah menatap tv tengok ulangan Guliana n Bill...sayu betul..Suami cakap jangan ditanya bila dia habis kerja..dah siap semua nanti baru dia bagitau dan yang pasti mau sehari suntuk..Sedih ke tak?? Mau tak sedih..nak masak pun sape nak makan?? Usai solat raya tadi saya hanya makan roti bakar dengan cheese dan sedikit gulai kawah daging yang saya perangatkan buat pencecah..sob..sob..sob...

Walaupun sambutan raya saya tak ceria, tapi dalam hati saya tetap merayakannya...Walau keluarga jauh dari mata, tapi dalam hati saya penuh kerinduan yang tak dapat saya luah dengan kata2..walau suami tiada disisi tapi doa dan ingatan suami tetap bersama saya sepanjang hari yang mulia ini...Selamat Hari Raya Aidil Adha, semoga yang menunaikan ibadah haji mendapat haji yang mabrur dan yang menjalankan ibadah korban semoga ibadah anda semua diterima Allah SWT..InsyaAllah




No comments: