Monday, June 27, 2011

Hari Pertama Tak Bekerja

Pengganggur tak bertauliah(sementara) dan suri rumahtangga..best tapi bosan...bangun solat subuh, pastu konon..yeaaahhhaaa..boleh sambung tidur..tapi..aik..awat tak mau lelap ni..pusing2 tengok MHI pastu mandi, buat milo...dekat2 pukul 9.00 pagi saya gerak ke Klinik DBKL untuk ambik suntikan anti typhoid. Kos cuma RM21 je. Tak sampai 5 minit dah siap. Dalam hujan lebat tu saya tak tau nak pergi mana. Plannya memang nak pergi ofis jap. Nak ambil segala harta karun personal yang saya simpan selama 7 tahun tu...Tapi macam awal lagi kan..Ingatkan nak join ofismate lunch..

Tapi alang2 dah keluar, baik pergi terus..Sampai ofis dalam pukul 10.00. Tu pun saya siap singgah bank lagi.. Kemas2 meja. Copy personal file dalam pendrive. Minum dulu nescafe sechawan..Sembang2, bayar hutang, buang sampah sarap personal(kang orang jumpa dan baca malu pulak), salam2 dengan mana yang tak jumpa hari jumaat lepas. Baca paper sikit. Dekat pukul 11.30 baru saya balik..itupun sebab suami kol nak balik rumah ambik baju dan lunch sekali.

Rumah dengan ofis kan tak jauh mana. Kena jem sikit kat Bukit Bintang, belum pukul 12.00 dah sampai rumah. Suami on da way lagi. Campak harta karun dari ofis terus sinsing lengan masak sempoi. Ada leftover nasi putih so saya buat nasi goreng. Panaskan jugak leftover ayam goreng semalam. Goreng fries dan sosej. Buat air anggur..Dah pun siap lunch...Sempoi habis..

Pukul 1.30 suami gerak balik ke kem..Saya sorang2 pandang dinding...Apa nak buat ni.....huhuhuhu..Tengok tv dan tidor je la kan...=)..

Itulah kisah saya di rumah sehari tak buat kerja..Tak sanggup kot nak macam ni hari2. Mau macam apam saya lepas ni...hehehehe..=)




1 comment:

buyuiazliana said...

haha!tu baru sehari tu..itula kalau kita dh biasa bekerja kan?cuti sbb kerja mmg best , tapi cuti terus...?aiyoo