Saturday, June 25, 2011

I Hate To Say Goodbye...:(

Semalam bersamaan 24/06/2011, berakhirlah perkhidmatan saya di Mutiara Rini S/B. Sedihlah amat..Banyak sangat kenangan manis pahit, suka duka sepanjang saya bekerja kat sini. Part yg paling sedih sekali masa nak hantar surat berhenti. Sambil menaip dengan hati yang sebak dan air mata yang bergenang..Terbayang muka kawan-kawan dan bos!

Keputusan yang saya buat, pada saya amatlah berat..Meninggalkan kerja yang saya sayang. Meninggalkan ofis yang banyak kenangan. Kenangan yang mendewasakan dan mematangkan saya dalam kehidupan. Kenangan yang tidak boleh dijual beli dan tak boleh di cari ganti. Kenangan yang akan saya lipat kemas, dan simpan erat dalam hati. Kenangan yang akan saya ceritakan dan sampaikan kepada anak cucu cicit saya nanti....

Kalau tak silap, saya mula bekerja pada 05/05/2004. Masa tu muda belia. Saya aktif dengan Kelab Sukan Boustead. Main netball, futsal..semelah pun main..Rajin ikut trip pulau2 sekitar semenanjung Malaysia. Dan pernah ikut trip backpack dengan bos ke Solo, Jogja dan Semarang, Indonesia dekat seminggu jugak la. tapi sejak berkahwin..semua2 ni saya kurangkan..status dah bertukar, saya jadi lebih sopan (kot)..hehehe

Tak tau nak luahkan macamana sayangnya saya pada ofis ni..Kawan2 yg baik..suasana ceria dan hepi je selalu..gaduh2 tu jangan cerita lah..adat..yang lepas2 tu bagi saya dah lama saya lupa..masing2 dah dewasa kan..dah bekeluarga..tapi yang paling saya sedih dan ralat tentunya bagi saya, one of my best friend yang hubungan yang rapat renggang tiba2. Saya tak tau kenapa..mungkin silap saya..emosi atau masa dan keadaan yang menjadikan hubungan tu tak serasi..kalau kenangkan balik, memang saya sedih..saya ralat sebab tak pulihkan hubungan tu..life goes on..saya selalu doakan hubungan saya dan dia ok..everytime raya, saya selalu sediakan duit raya untuk anak2 dia tapi tak pernah terbagi..sedih kan..ego mungkin..=)

Ofis saya yang meriah ni memang selalu buat makan2..makan sebelum puasa, sempena raya, krismas dan tahun baru. Everymonth beli kek sambut besday, makan sebab orang belanja. Tiap kali awal tahun..mesti ada makan2 kalau naik pangkat @ gred. Makan sempena dapat anak..farewell(sedih) dan banyak lagi..tu tak masuk minum petang goreng pisang dan cucur udang..masing2 tak pernah kedekut nak keluarkan belanja kawan-kawan makan..tu lah sebab saya naik 15 kilo sepanjang 7 taun kat sana..

Saya pasti akan rindukan suasana kerja kat sana..Lepas ni saya cuma bergelumang dengan sambal, ikan dan ayam.Tak ada lagi nak pakai baju2 cantik dan bersiap ke ofis. tak ada lagi penat menempuh jem pagi dan petang..tiada lagi gosip2 ringan. tak ada lagi usik mengusik ngan kawan2..:(

Nanti saya uploadkan gambar farewell. Buruk betul menangis..hahaha..tapi takpe..saya tayang gak..tapi kali ni saya nak tayang hadiah farewell..hepi dalam sedih..Hadiah2 yang sangat saya suka dan sangat bermakna. Of course saya akan guna!!!


Cupcakes..so comel...


Close up..tiny teddy bear..=)


Delectable by Su @ Pavilion


Mitt & Apron..

yang ni big boss yang bagi..Love it..dan saya memang kaki membeli dan mengumpul kuali & periuk..=)


And yang paling touching...the card..tq so much for the wishes n supports..=)



Semoga hubungan yang telan terjalin berkekalan..InsyaAllah ada kesempatan masa saya pasti menjenguk teman2 di ofis lama...Pasti akan rindu pada semua...Pasti...:(


Selamat tinggal tidak beerti perpisahan..Selamat tinggal bukan untuk akhiri perhubungan..Selamat tinggal agar kita semua maju ke depan...Yang ditinggal tidak akan dilupakan..Yang ditinggal adalah kenangan terindah dalam kehidupan...Love n hugsss...=)








2 comments:

Buyuiazliana said...

"Everymonth beli kek sambut besday, makan sebab orang belanja"

yes part ni buat air mata aku bergenang gak , sbb kt GSC la ade benda2 mcm ni, bukan la mintak sgt kek makan sume , tp the bond tu [even diaorg x sama kaum dgn kita] tp diaorg tanda kt kalendar tu bday semua org setiap tahun!sedih!

syanasaid said...

aku doakan ko berjaya dlm bidang baru ko nnt
insya Allah kot aku ke area kedai ko aku singgah ye