Thursday, January 14, 2010

~Sindrom Hilang Ingatan~

Adakah faktor umur membuatkan aku sebegini pelupa?
Sejak aku bela Bonie ni, dah menjadi rutin aku merebus ikan setiap pagi sebelum pergi kerja, tapi hari ni aku decide nak rebus 2 ekor ikan. Sebelum mandi aku rebus seekor dan perisi ikan tu, masa nak bersiap aku rebus seekor lagi..konon, nanti lepas kerja tak la kelam kabut sangat. Padahal selama ni balik kerja baru aku siapkan makanan Bonie...
Seterusnya aku pergi kerja seperti biasa, perjalanan ku yang lancar..rasa tenang sangat hari ni..tiba-tiba............jengjengjeng....otak ku (bahagian ruang ingatan) teringatkan ikan kedua yang aku rebus tu...seraya aku terfikir...gas da tutup ke belum????
Aku langsung tak ingat..seperti memori aku terpadam..huhuhu..bergegas balik dan Alhamdulillah...sebenarnya gas da tutup..selamat rumah dan Bonieku..Pengajaran besar untuk aku ialah..sentiasa memastikan peralatan elektrik ke gas ke dalam keadaan selamat sebelum keluar dari rumah...
Sekian......

No comments: