Tuesday, February 23, 2010

~Bonie dan masalah pemakanannya~

* Bonie ambil bau*
*Bonie cuba menandingi selera makan Jojo*

*Belajar sharing2 ye, Bonie Jojo*

Bonie aku bela seawal umur 1 bulan. Agak susah nak cari makanan yang sesuai dengannya. Aku telah cuba makanan kucing dalam peket, biskut, dan ikan rebus. Favouritenya hanyalah ikan rebus sahaja. Tapi masalahnya, dia akan kecacingan. Pernah sekali aku terlewat bagi ubat cacing, kesannya dia muntah2, cirit birit dan tak lalu makan...


Perlahan-lahan aku selitkan makanan peket dan dalam tin (wet food). Itupun selepas dia di beri ubat cacing kali ke 3 dan vitamin (untuk menambah selera makan).

Sejak aku bela Jojo, aku hanya bagi wet food dan biscuit. Tapi, hari ni aku cuma tinggalkan biscuit sahaja untuk diorang berdua. Agak2 diorang makan tak? Takut kelaparan pulak! Tapi, aku terpaksa cos vet dah advise suruh ajar makan biscuit supaya gigi diorang tak rosak!!!

No comments: