Friday, March 5, 2010

~Ish..ish..kepenatan~

Semalam, hampir 1 jam aku tunggu Hubby kat LRT Star Titiwangsa. "Jalan Ipoh itu jam yang amat", kata Hubby. Aku menunggu penuh sabar dan sedikit geram *ada isu di ofis yang agak menjengkelkan..ggrrr* Sampai rumah dalam pukul 6.00 lebih, baru perasan biskut kucing dah habis...huhuhu

Seperti biasa aku siapkan dinner, Hubby pulak terpaksa balik ke kem selepas isyak..Jadi, aku kenala bertindak pantas!!..Hasilnya ialah.....jeng3....


Grilled chicken breast with mix vege
Biasanya separuh dada ayam tu belah 2 supaya x tebal sangat, ketuk dengan pelembut daging, gaul dengan garam dan mix herbs. x payah perap lama2 pun dah ok. masak dalam 10 minit. Sos, aku pakai yang botol je..hehehe..cepat..sos lada hitam ada, bbq ada..sos cili lagi la. Jangan lupa thousand island untuk dimakan bersama mix vege tu..Cuba la try..confirm sedap..yummy!!!
Ini ubat2 Jojo. Yang cecair tu antibiotik. kena pakai syringe. 2 kali sehari. every 12 hours. susah tau. Jojo tu bukan pandai duk diam. Pagi tadi bila aku bagi antibiotik ni, aku angkat Jojo duduk atas sinki, so senang la nak pegang mulut dia, lengan tekan badan so x banyakla dia gerak..Tapi si Bonie pulak lompat kat belakang aku. Nak join sekali..Adoi..pedih2..

Hehehe..saje nak post gambar fridge magnet ni.. collection aku dan Hubby... X kesah ape pun, asalkan comel je..kitorang beli...
Kad klinik Jojo and Bonie. Jojo check up kat Hayward Animal Clinic (opposite Ampang Point). Bonie kitorang check kat SPCA cos adopted dia dari sana.
Sekian, aku yang kepenatan semalam..hehehe...

No comments: