Monday, March 15, 2010

~Rawang-Kuala Selangor-Pantai Jeram~

Sementelah Hubby ada kat sini..aku jalankan misi menyurvey rumah..1st destination..Rawang!!! Kenapa aku pilih Rawang??
1. Rumah mampu milik
2. Landed property
Lokasi memang jauh..dalam 40km dari pusat bandar KL..Sebenarnya..x ada specific lokasi.kitorang just nak jalan2 dulu..tengok2 dulu mana yang berkenan..Alang2, aku nak ke Kuala Selangor, tengok kelip2 dan makan seafood..Jalan ke Rawang especially ke Bandar Tasik Puteri (BTP) memang jam..lagipun jalan agak kecil..Tapi, bila sampai ke BTP...totally berubah..tenang je..mungkin sebab weekend kot..Antara rumah yang sempat aku tengok...
Ni single storey house..siling tinggi, so nampak luas..3 bilik 20X80..tapi rumah ni standard, owner x buat apa2 pun..renovation cost pun kena kira..mmmm....


1 1/2 storey house..fully renovated..dalam 1500sq ft..secara lahiriah..eceh..dari luar nampak cantiklah..tenant x bagi masuk kalau x ada agen atau owner..so x boleh tengok dalam..owner baik siap nak bagi special price kalau kitorang nak beli...mmm..pikir dulu..
Lepas tengok2 rumah dan area BTP ni kitorang terus pergi Kuala Selangor..on da way lalu Kg. Kuantan tempat tengok kelip2..tapi pukul 8.00 malam baru boleh masuk..RM40.00 untuk satu bot (muat 4 orang)..Lain kali je la..Misi mencari ikan bakar...

Misi berjaya!!! Tapi bukan kat Kuala Selangor..Pantai Jeram..1st time kitorang dengar tempat ni, orang kat DePalma Kuala Selangor yang suggest, puas pusing pekan Kuala Selangor tu..yang ada semua Chinese Seafood....dalam 1/2 jam jugakla nak sampai..huhuhu
Ini je yang sempat aku snap..Ikan jenahak bakar..hangus..75% je yang boleh makan...40 minit menunggu baru sampai..udang batter dengan kepah masak halia x sempat nak snap pun..mood dah lari...huhuhu..Cuma tempat ni murah gila..datang lagi??? x kot...hehehe....

Kerang yang aku beli di Kuala Selangor..aku nak cari kepah..tapi x ada..kerang pun kerang la..saiz besar sikit dari biasa..kerang ni aku masak halia bercili..tapi cili letak sikit je sebab Hubby x suka pedas...Bahan2nya cuma bawang putih, cili hidup, halia dan serai dititik..tumis sekejap sampai wangi..jangan lama nanti hangit..masukkan kerang..biar sekejap...bila kerang dah mula ternganga atau tersengih...angkat...siap!! senangkan...:)

No comments: