Thursday, March 25, 2010

~Mentua VS Menantu~

1 day to go...aku rasa normal bila menantu berdebar2 menerima kunjungan mentua..Ye ke? Ke aku je..hehehe..phisically and mentally prepared!!! Hubby baru balik hari ni..Macam-macam nak kena beli..toiletteries..groceries..and the list goes on and on and on...

Things to do :-
1. Hantar Jojo Bonie ke rumah adikku di Bangi - InsyaAllah malam ni...
2. Shopping groceries @ Hero Taman Dagang Ampang...
3. Kemas peti ais *buang segala tok nenek yang dah rosak..3 bulan lepas punya kuah satay.hehehe*
4. Cuci toilet * kena buat sendiri, x sempat tunggu hubby..huhuhu*
5. Kemas bilik * aduh mencabar sungguh!!.*
6. Laundry * berjaya melipat baju yang 3 minggu terperuk dalam bakul kain *
7. Mop lantai * x boleh buat sebab 2 ekor tu akan ganggu dan usaha menjadi sia2 sahaja*
8. Kutip bulu kat sofa * not exactly kutip..aku x ada vacum cleaner, so beli rolled on pelekat kat Ikea je..boleh la -ni pun x boleh buat lagi sehingga 2 ekor tu dihantar ke rumah adiikku*
9. Hantar surat khabar lama ke recycle centre *Malam ni jugak kena buat*
10.Ambil rice cooker kat kedai baiki peralatan elektrik *dan2 la rosak*
11. Beli buah2an. * top up peti ais sampai penuh*
12. Mandikan Bonie dan Jojo, korek telinga *Mesti buat lepas balik kerja*

Apa lagi ek yang aku termiss...owh..aku akan berjauhan dengan Bonie dan Jojo selama seminggu..huhuhu..

Aku bukanla nak jadi menantu kesayangan, menantu pilihan..cuma nak pastikan kedatangan diorang dirai..Lagipun, aku kenala jaga air muka suami..isteri kan ibarat seperti cermin yang memantulkan refleksi..menjadi kayu ukuran sang suami..kalau buruk perangai dan tingkah laku..tandanya..suami kena banyak baca buku..hehehe..Jadi aku perlu menonjolkan sisi2 yang elok yang molek dihadapan mentuaku..bukan pura2..masa ni lah nak ambil hati mentua..Untung2 suami suka..banyak manfaatnya... *hehehe..rasanya semua isteri tau bila suami happy minta apa je dia bagi* :))

No comments: