Monday, December 20, 2010

Saya keseorangan dan diganggu waktu malam

Saya memang keseorangan waktu ini. Saya sampai dari SP petang semalam..balik rumah rasa sunyi amat.. cuma terdengar bunyi jam berdetik..tik..tik..tik...saya buka semua pintu bilik, bilik air, dapur, stor..itu rutin bila tinggal sorang-sorang..tebiat saya..manalah tau kalau-kalau ada yang menunggu..hush..takut siot..


Cubaan untuk tidur awal tidak berjaya. Ini mungkin sebab saya tidur macam malam sepanjang perjalanan 6 jam dari SP-KL...tarik toto bentang depan tv, set alarm siap-siap, buka lampu terang-terang, pejam mata rapat-rapat..tapi tak mau juga lena..wei...tidur lah mata..esok saya nak kerja..


Baru je saya nak lelap dalam jam 12.00 tengahmalam..ada bunyi yang sungguh annoying..ketok..ketok..ketok..bunyi paku didinding..whatthe...malam-malam buta ni memaku bagai..hilang akai???


Sabar...sabar..dah lah mata susah nak lelap, baru je nak lena sikit ada pulak gangguan makhluk yang tak tahu adab berjiran tetangga.


Mengucap panjang saya bila aktiviti malam jiran di atas saya itu diteruskan dengan menggerudi pula....gruduuudddddi..gruuuudddi..gruuudddiiii...macam nak maki! sekali dua kali tiga kali...berkali-kali..apa masalah ko ha??? ko dah takde masa lain ke ha?? punya la panjang waktu sehari 24 jam, dah dinihari macam gini baru ko nak menukang ke ha????? B***H tul....geram..gerammmmmmm [gigi rapat je time ni]..


Ini lah dia kalau dalam diri tak ada toleransi. Ikut sedap hati je tak fikir jiran sebelah menyebelah..kalau buat kerja menghias rumah nak gantung frame ke jam dinding ke pukul 8-10 malam tu masih boleh terima. Ini dah pukul 1.00 pagi..apa kejadahnye..Pakkal la saya dirumah sorang-sorang, kalau ada suami mau dah berkelahi..:(


Kita ni duduk bermasyarakat..lagi-lagi duduk rumah bertingkat..kat bawah atas kiri kanan ada jiran, hormatlah sikit. Orang lain pun sibuk jugak, tapi pandai-pandailah cari masa. Jangan nak ikut kepala sendiri je..Lainla kalau dah jenis yang ikut suka hati akula, rumah aku tukul aku gerudi jenama bosch aku...tapi aku peduli apa..ingat ko sorang je ada...huh!!!


Geramkan...


Saya rasa macam tak cukup tido...:(


nota kaki: rasa nak ketuk je penyapu kat siling, nak bagitau bising ganggu orang..tapi ..tulah..takut plak..kang dia turun sergah..dah la sorang2..huhuhu..rasa teraniaya...ngeh3..

1 comment:

ELLY said...

elly pn pernah rasa aper yg as rasa
elly rasa macam sakit giler kepala rasa mcm nk runtuh siling umah
x tahan bising, terus kuar umah jln
hehe
terus lega

tp, kalau tgh mlm, redha ajer la...hihi