Tuesday, December 21, 2010

T A K U T

Malam kelmarin kan dengar bunyi orang bertukang..Lepas tu bila cerita kat kawan-kawan, ada yang tiba memberi idea yang macam..hmmmm..apsal ko cakap macam tu, takutla aku. Serious, saya memang jarang terpikir tentang makhluk yang 'satu' lagi tu...Bukan tak fikir langsung, tapi saya selalu membuat logik akal bahawa hantu syaitan memang ada disekeliling kita, jangan diganggu jangan dicari dipuja sudahle..takut nanti syirik pula, alam ghaib itu memang wujud adanya...orang jahat, perampok, pencuri, pemecah rumah lagi saya takut sebenarnya..


Bila fikir-fikir balik..pukul 1.00 pagi menggerudi, adakah???? huhuhu..tidak mahu bersangka yang bukan-bukan atau lebih tepat, nak sedapkan hati sendiri..maka saya rasa yang menggerudi itu adalah jiran saya yang cetek akal, buta hati...


Walaupun begitu, malam tadi saya tidur dalam perasaan cuak..detik 12.00 malam itu bagai bermain-main diminda saya..adakah akan ada bunyi-bunyian lagi???? Seram pula..


11.00 malam sudah cuba tutup mata..Lagipun penat..petang semalam game bola jaring sampai senja dan pasukan saya bergelar juara..jadi kepala sakit, pinggang perit, kaki bisa-bisa yang jadi fokus saya...Akhirnya saya tidur dengan nyenyak walaupun kerap terjaga-jaga..Sudahnya saya kesiangan..pukul 7.00 pagi baru saya sedar dari lena..ngehngehngeh..


Kesimpulannya:-

Perasaan takut tu kena ada, tapi jangan terbawa-bawa..Takut perlu supaya kita lebih berwaspada...sekian..=) 


No comments: