Tuesday, May 24, 2011

Takoyaki

Ini saya buat minggu lepas. Kuali tako ni dah lama beli, lebih sebulan kot. Kebetulan suami tak ada boleh la buat, suami kan pantang telur n seafood sebab jari dia tak baik2 lagi. kalau buat time dia ada, kesian pulak tengok dia telan air liur je..

Senang ikut resepi ni.. memang jadi punyalah. Saya buat 8 biji (suku adunan)..makan sampai muak..hehehehe

Resepi saya ambik kat SINI

Inti saya pakai udang so sepatutnya nama dia EBIYAKI..=)

Walaupun saya tak suka seaweed tapi kalau letak atas takoyaki ni saya telan je..



 Meleleh2 kuah dia tu..Kalau beli kat jusco..dia calit sikit je sos..bagi rasa je..buat sendiri ni..hambik kau..melimpah ruah..ngeh..=)


Tunggu tempoh pantang suami tamat..nak buat second round..



1 comment:

^ Uncle Syaf ^ said...

sedapnye...tak pernah rase pun