Thursday, November 25, 2010

Twilight series

Sekarang saya dalam proses menghabiskan buku terakhir: BREAKING DAWN.. Bab tak ingat tapi sekarang ni dah sampai bab Bella dah jadi vampire dan tengah bagitau bapaknya, Charlie..dan si JACOB the warewolf tu sentiasa disisi..Aduh..tak boleh nak terima..saya mengharapkan Bella tetap kekal menjadi manusia...dan terus dengan konflik-konflik yang best-best itu. Sebenarnya sepanjang minggu ini memang kalau ada masa free je saya akan mengadap buku ni. Terpaksa bawa handbag besar gedabak ke hulur hilir semata-mata nak bawa buku ini kemana-mana sahaja..punya la obses..

Habit saya bila baca buku, biasanya saya akan curi-curi baca bab terakhir...=)..supaya saya tidak penuh tandanya. Tapi semua siri twilight ni saya baca dari muka 1 sampai ke muka akhir. Tak nak rosakkan mood sepanjang pembacaan la konon. Memang berdebar-debar tahap gaban bila kita tak tau apa ending story tu.. Ada saat saya tersenyum, dan ada tika saya menangis. Emosi saya sentiasa berubah-ubah..Satu yang seronoknya bila kita membaca buku cerita ialah keimiginasian kita akan mencapai tahap maksima jika dan hanya jika penulisnya berjaya memberi gambaran terperinci hingga kita seolah-olah dapat bayangan keseluruhan cerita itu dan sesungguhnya Stephenie Meyer berjaya!!!!

Jadi saya tak sabar nak tunggu tayangan BREAKING DAWN. Yang sedihnya Part 1-3 movie ni, satu pun saya tak pernah tengok...huhuhu...


2 comments:

Buyuiazliana said...

movie x sebest baca buku, buku lg full la..bab movie lak aku br je tgk eclipse very disappointed...ntah nape aku la slow..ptt part lawan2 ngn warewolf n vampire tu ptt lebih..ni keje dok tunjuk la bella dok dating kt padang rumput tu nama ape tah...tp kesimpulan kalau dh baca bk jgn tgk movie kot..sbb hati rs x puas filem x tunjuk sume..haha!

-team jacob but hate bella :)

Asma said...

aku sokong jacob gak sebenarnye..byk sgt dia sacrifice 4 bella..sedey wey...rasa cam unfairkn.tu yg aku x ley accept dia jd vampire..aku nk dia ngn jacob..aku nk hepi ending tentang jacob(lum abis baca g ni)

bnyk gk yg ckp movie x sehebat buku,tp aku nk tgk camne dia nk wt scene bella pegnen n beranak n scene dia jd vampire..=)