Monday, May 3, 2010

~ 3G bukan setakat 3 je...infiniti... ~

Gemoks
Gedempols
Gebush
Gempals
Grrrrr
Geram

Isu ni kalau cerita ngan orang yang abom macam aku ni memang besh!! Banyak dah cuba..banyak dah belanja..nak kurus semata2..Bukanla aku nak kurus sangat..biar sedap mata suamiku memandang je..cam sedap2 peluk gitu..hehehe..kot nak dapat kurus, cam model tu x ada la..x mimpi pun..tinggi pun cuma 5ft2in je..so bila aku gemuk..cam rendang je rasa..katek..huhuhu..

Baka? Memang aku keturunan Tok Gajah{koi org Pahang weh!}..Baka besor..tapi x boleh salahkan baka juga..apsal dulu kurus je..umur naik, badan pun naik..kalau buat graf berat badan melawan umur...korang akan dapat satu garis lurus yang berkadar langsung..naik je..x turun2..

Disiplin la..masalah disiplin ni..seminggu kontrol makan..minggu depan mentekedarah x ingat..Pak cik Romzey ramput sisir tepi pun x boleh bantu kalau macam ni...2 minggu try produk herba tuuuttt, x nampak kesan terus nak berenti..gelojoh..x sabar..dan2 tu jugak  nak kurus...walalalala....

Jadi apa solusi? Ok, kita kira kalori..dah khatam belajar kalori ni..amal je belum lagi...nak senang hidangan penuh minyak , goreng2..yang boleh nampak lemak2 tu kalori memang tinggi..so jauhkan..ambik yang rebus2 tawar2 macam makan orang sakit dalam pantang tu elok tuk kesihatan...huaarrgg..kena pantang..memang la pantang..pantang nampak..pantang jumpa.. :)

En. Suami dah bagi bunga2 unsur perli..hohoho..En. Suami pantang tegur..mula la nak berasa hati..merajuk bawa diri..betul apa cakap En. Suami tu..dia tegur, tanda sayang..kang x remind..sedar2 badan dah macam badang  tong drum..

Kena ambik langkah drastik ni..Mesti mula hari ni..Semangat ni..Bakar lagi semangat ni..Chaiyok2...x mau la jadi macam ni..huhuhuhu


hehehe...jgn amek ati ek..jadi rujukan je..ala..tomei2..



5 comments:

buyuiazliana said...

pakcik romzey tu bukan sisir tepi..dia sisir depan wt fringe...lagi satu badang bukan abom la ma...badang tu kurus kering..asal sihat sudeh...tu yg penting...

Asma said...

hehehe..prihatin cik buyui ni..aku penah jumpe pakcik romzey tu sisir ala2 tepi la..ops..badang kurus ek?? okeh aku tukar tong drum..hahahah...yup..sihat no.1..ni nak jadi lebey sihat la ni..:)

dalila said...

rileks asma..suami tegur tanda sayang.. 3g cam kita ni senang penyakit nk hinggap..jom kita sesama amalkan pemakanan sihat k..gud luck..

Zaidah said...

asma bukan gedempul..tapi gebu...yer lah bila dah kawin nie mesti alignment larikan...jom kita sesama turunkan berat badan...

Asma said...

dalila
itula..bila byk G ni mmg senang nak sakit..plg cepat lenguh2 kaki..saya belum tua lg..huhuhu


zaidah
hehehe..gebu mcm pau..jom amalkan gaya hidup sehat..go! :)