Tuesday, May 18, 2010

~Sayangi Diri~

Tersentuh aku mendengar nasihat ibu..Walaupun sudah bersuami, para isteri..tolonglah sayangi diri sendiri...Ingat..SAYANGI DIRI !!!

Hati lelaki susah dijangka..Hati dan mulut tidak sekata..Apa yang diucapkan tidak seiring dengan apa yang tersirat di dalam hati..Sehidup semati..Kadang2 hanya janji..Sudahnya..alasan..Jodoh kita hanya disini. Isteri yang selama ini mengagungkan suami, dibiar terkontang kanting menahan sedih di hati..Jadi..SAYANGI DIRI..

Sudah dari azali, hati lelaki itu sendiri terbahagi2..ada 4 bahagian yang perlu diisi ..4 jiwa yang berlainan kerana suami dibenarkan mempunyai 4 isteri..hanya 25%..itupun belum tentu dapat sepenuhnya 25%..jadi sekali lagi diingatkan SAYANGI DIRI..

Bukan aku x sayang suami..Sayang!!! Gila x sayang..tapi peringatan untuk diri sendiri..Sayang sepenuh hati tapi masih ada sedikit buat bekalan jika berlaku kejadian yang tidak diingini..Supaya nanti, tidak aku hilang punca..Jika jodoh tidak selamanya...Perlu bersiap sedia..Sekian..:)

Nota kaki : Banyak sangat kes cerai berai....:(


2 comments:

NOR HASMAH said...

Betul tu asma...walaupun kita dah kawin bertahun lamanya hati suami kadang2 susah nak dibaca..so,sayangilah diri kita dulu...hehe.. ;)

Asma said...

IbuHakimHaikal
Itu ler..isteri ni klu syg separuh nyawa..kena beringt juga...:)