Friday, May 14, 2010

~Cuti - cuti di Cherating~

Peluang keemasan kepada sesiapa yang dah lama teringin nak bercuti menikmati  angin sepoi2 bahasa di tepian pantai...
yusratravel.blogspot.com mengadakan kontes Cuti-cuti di Cherating...Hohoho..macam best ni..aku suka...:)


Percutian Impianku di Cherating

Pertama sekali, 24/05/2010 ini genap usia perkahwinan saya masuk tahun ke2..Disamping itu, usia saya  juga akan menganjak ke angka 29 pada tarikh yang hampir sama, 25/05/2010. Jadi, saya amat memerlukan 1 pakej percutian impian yang dapat meraikan hari bahagia saya...:)

Cherating, pantai di pinggir pekan Kuantan yang menjadi bualan ramai..Saya orang Pahang jua, semasa remaja dulu Cherating menjadi tempat perkelahan bersama keluarga..Pantai yang bersih..Perkampungan dikiri kanan menggamit rasa tenang yang mendamaikan..Ops..sekali sekala kambing lembu melintas lalu..Berbeza sungguh dengan Kuala Lumpur yang penuh asap dan debu...:)

Apa yang saya rindu tentang Cherating ??? Semua!! Sungguh!! Pengalaman di Cherating sudah hampir saya lupa kerna sejak berhijrah ke Kuala Lumpur (belajar dan bekerja disini)..Saya sudah tidak jejakkan kaki ke Cherating lagi...Saya rindu pada desiran ombak..Bau pasir putih..Daun nyiur yang melambai2..Saya rindu kerokok lekor dan 'sata'..Saya mahu saksikan panorama ciptaan tuhan itu sekali lagi tapi kali ini dengan suami...:)

Mungkin YTT boleh merealisasikan impian saya ini..Dapat kembali ke Cherating akan menjadi hadiah terindah untuk saya dan suami..Hadiah 2nd Annivessary dan juga Hari Jadi...:) Terima Kasih YTT...

5 comments:

buyuiazliana said...

baru je balik dr cherating..jgn plak kalau menang ko leh duduk kt coconut inn..giler creepy tempat tu...cherating da resort kot mmmg best...seriyes...

yusratravel said...

salam asma,

Dah diterjah & lulus..Good Luck yer!

n.b:Happy Anniversary & hppy besday too..

yusratravel said...

Salam again,

Asma, harap dpt beri email add anda yer..sory, trleps pndg..Thanks.

Asma said...

buyui
itu le..dari sari ke sari, x jgk pi..:)
Klu mng ,aku nk pi melantak seafud cm ko mkn tu..heaven..:D

yustravel..
sudah diberi email addressnya...:)

yusratravel said...

Asma,

thanks for da emal..smpai 2 dibagi haa..

Same2 tggu resultnye ye..