Monday, September 6, 2010

~ Manik Raya Saya ~


Inilah yang saya tengah kalut siapkan. Saya beli baju yang dah siap. Beli pula dah tengah puasa. Itu yang 'becinta' nak siapkan manik ni. Yang manik sikit tu yang memang ada dekat baju. Sebelah lagi yang manik penuh tu, yang saya gigih jahit..hehehe..Jahitan manik ni di panggil manik tabur. Dulu masa awal2 manik ni glamer, saya siap masuk kelas menjahit manik. Setakat nak jahit manik tabur, yang simple2 tu memang boleh. Ada juga ofismate yang upah jahit. Tapi jarang2, saya ambil pun kalau ada kesempatan.

Menjahit manik ni kena fokus. Semangat pun kena kuat. Sakit belakang memang konfim la. Lenguh kaki sebab duduk lama lagi. Ini pun ada separuh yang x siap lagi. Suami dah bising asyik bertangguh. Bukan bertangguh, tapi puasa2 ni malam je larat nak menjahit. Siang jangan harap...=)

nota kaki : sempat siap ke idak ni..huhuhu



3 comments:

Anna Da Lady said...

Sempat..Chaiyok, Sis...Hehe..Dulu, saya pernah jugak siapkan beberapa baju letak manik ni.Sangat suka..Tapi, bila datang mood nya lah..hehe

mama zharfan said...

cantiknya...
me tak pandai bab jahit2 ni ;)

Asma said...

Anna
Itu yang susahnye..mood asyik ke laut je..he3

mama zharfan
jahit yg rengkas2 bolehla..=)