Wednesday, September 1, 2010

~ Semalam yang penat ~

Cuti umum semalam ingat nak tido2, tapi banyak benda nak kena buat. Lepas sahur jahit manik pada baju. Kasi tambah itu manik, beli baju murah kenala pandai alter2..=)..nanti saya tepek kalau da siap k..

Siapkan frozen resolles lagi. Itupun x siap semua. Ada 3 order, cuma siapkan mana yang mampu sebab ada kawan2 suami yang akan berbuka sekali. Seronok jamu depa ni, orang bujang..kalu makan memang berselara..hilang penat memasak tengok depa makan..hehehe..

Menu saya jamu berbuka puasa; nasi putih + qurma ayam + sambal paru + daging goreng kunyit campur kacang buncis + ikan kembung goreng + cucur udang + teh limau ais + laici ais....Kawan2 suami pula bawa murtabak dan tepung pelita. Penuh 1 meja.. Alhamdulillah, x ada yang terlebih terkurang garam.. Kadang2 bila nak jamu orang makan. Bab garam terlebih terkurang la yang paling takut. Lagi2 bulan puasa, bukannya boleh nak rasa..Tawakkal je..

Sesekali jemput kawan2 makan memang seronok. Lagipun saya berdua je dengan suami. Meriah bila makan ramai2...x ada la saya masak hebat2 pun. Masak nasi  dan lauk yang biasa2 kita makan. Kawan suami semua muda2. Suami masuk kadet dulu dah umur 25. Skot2 suami umur lingkungan 19-22. Kira kitorang ni pangkat abang kakak la.. Itu yang selalu pesan kat suami, mana2 yang baik@ rapat dengan suami especially BOB [sebab suami selalu tumpang bilik dia kat mess]..free2 jemput dia makan x kira la bulan puasa ke..weekend ke...

Orang tua kata tetamu datang rumah akan bawa rezeki..=)

nota kaki: mati kutu juga nak memikir lauk pauk kalau memasak hari2..




No comments: