Wednesday, August 4, 2010

~ Kisah Pindah Rumah ~

Penat seh..Penat amat..Ahad lepas pindah rumah, separuh barang bawa masuk kuaters, separuh lagi [perabot2] masukkan ke rumah yang baru beli tu. Alhamdulillah walaupun tenant lama baru pindah, hari yang sama ada tenant yang berminat dengan rumah tu dan akan masuk awal bulan September ni.. Banyak lagi yang nak kena buat kat rumah tu, lagipun dokumen belum selesai sepenuhnya, cuma atas ehsan owner dan agen yang banyak membantu..dapat juga pindahkan barang walaupun kunci x dapat lagi...=)

Dan..jutaan terima kasih yang x terhingga pada anak2 buah suami yang menolong dari pagi sampai petang. Geng fittique 4 orang + seorang pemandu dan suami menjadikan proses memindah cepat dan lancar. Saya cuma mandur dan pembeli (sediakan) makanan sahaja...

Pack barang untuk pindah tu 1 cerita, nak unpack tu pula 1 perkara...Saya cuma berdua dengan suami pun barang dah satu lori [kucing cuma sangkar + litter box je]..yang ada anak 2-3 orang tu macam mana..mak ai..saya boleh bayangkan kain baju yang kena kemas...Pengsan jap...

Sedikit gambar di hari kejadian..saksikan..=)


3 tan yang banyak berjasa..

Ini kat rumah sewa, barang2 semua letak dalam plastik..senang angkat..

Beg2 askar je dah 3-4 biji..

Perabot dalam bilik semua tinggalkan kat rumah baru..kuaters fully furnished..x tau nak sumbat mana..

2 ekor ni pun tolong juga..tolong menyibuk..

Jojo takut dengan orang, tu yang duduk kat atas ni..

ini dia pasukan kerahan tenaga..buat kerja sampai petang..lokasi di rumah baru..

dari balkoni rumah baru...

Ini barang2 yang nak kena unpack kat kuaters...

barang2 dalam peti pun kena punggah keluar..itu yang kena kemas dulu..kang rosak..membazir pulak..

Kain baju yang kena lipat..Ini sikit je, yang tiada dalam gambar..mmm..takut nak tunjuk..

Mereka yang lebih kepenatan mengalahkan tuan..hehehe..setia meneman...

nota kaki : Harap2 suami lama di KL, jangan la posting lagi dalam 2 - 3 tahun ni...x larat nak pindah randah..huhuhu

5 comments:

mama zharfan said...

selamat masuk umah/kuarters baru yer :)

sI tEDI said...

comel je budak 2 ekor tu tdo. harap2 dapat sesuaikan diri kat rumah baru.

tapi konpius umah baru dgn kuaters. tempat yg sama? ekekekekeke

Hazzy Ishak said...

fuhh satu trak dgn pakej abang2 tentera tolong angkat barang. terbaik!

Entry terbaru dari Hazzy,
Aku hampir menjadi mangsa skim cepat kaya. Awas, mereka tak kenal erti putus asa.

Syafiq Kadiran said...

tringat lak time ayah jadi askar dulu pindah umah gune trak askar pindah brg...

Asma said...

mama zharfan
tq3..=)

Tedi
mereka masih menyesuaikan diri..hehehe..owh..umah baru n kuarters adalah 2 tmpt yg berbeza..kebetulan rezki dpt dalam masa yg sama..=)

Hazzy
memang terbaik..khidmat yg sungguh cemerlang!!!..=)

Syafiq Kadiran
lori n upah angkat barang free..hehehe..=)