Wednesday, August 25, 2010

~ Kuih Janda Berhias @ Resolles

Kawan saya kata kuih ni namanya Janda Berhias @ nama lainnya Resolles..=)
Kuih ni kawan ofis saya yang suka makan, selalu dok canang betapa lazatnya rasa resolles ni. Itu yang saya berkobar2 cari resepi.

Resepi ni saya dapat dari tukang masak di Fotopages yang bagi saya cukup hebat..hehehe..kebanyakkan resepi akak ni pun senang follow. Sumber rujukan utama saya..kalau teringat nak masak apa2, mesti pergi ke page akak ni dulu..cari resepi. Boleh dikatakan 70% masakan saya berresepikan akak kita ni..Tq bebanyak  Kak Madiha sebab share resepi2. Kira macam mentor la jugak...=)

Resepi Janda Berhias ni boleh amik kat page akak ni ye..disini..X larat nak tulis balik..Banyak sangat step. Kalau ikut betul2 resepi ni InsyaAllah jadi. Cuma saya x letak daun sup je dalam inti. Ingatkan ada stok kat rumah, rupanya dah habesss....

Kesimpulannya, saya suka kuih ni. Shedap! Sesuai ngan nama..Suami pun suka..Berbaloi saya lintang pukang kat dapur menyiapkan kuih ni. Walaupun agak renyah, tapi cukup puas hati.


Nota kaki: Bercadang2 nak buat frozen Resolles. Agak2 ada orang nak order tak?


No comments: