Monday, August 30, 2010

~ Rezeki Ramadhan...Alhamdulillah ~

Minggu lepas saya agihkan Frozen Resolles untuk teman2 ofis mencuba. Alhamdulillah, sudah ada yang mengorder. Saya jual 1 bekas ada 10 biji Resolles berharga RM10.00. Mahal ke?? Tapi proses membuatnya pun agak renyah, memakan masa. Walaupun bahan2 nampak ringkas, tapi berpeluh2 la juga saya didapur..=)

Bahan2 yang saya guna juga segar dari supermarket. Semuanya saya buat sendiri..Cincang ayam, dadu kentang & lobak. Membuat kulit Resolles pun memakan masa. Masih terkial2 lagi menebar kulit Resolles dalam kuali. Ada tebal ada nipis..InsyaAllah sedikit hari lagi mungkin saya lebih mahir..=)

Paling sesuai dimakan tatkala bersahur. Mudah. Sebelum tidur keluarkan dari freezer, bangun sahur cuma goreng sahaja. Hari2 biasa boleh dijadikan juadah minum pagi @ petang. Boleh juga buat bekal anak2 ke sekolah. Pendek kata, boleh di makan bila2 masa...=)

Moga2 ramai kengkawan yang ulang order...Moga2 murah rezeki saya...Amin

nota kaki : Tanpa pengawet, tanpa pewarna tiruan tapi ada bahan perasa (pati ayam Knorr@ Cukup Rasa)


1 comment:

Buyuiazliana said...

dia rasa ape pedas ke manis ke ape?mcm karipap?blk sp ape kata ko bwk kt aku ma?