Friday, February 11, 2011

Homemade Garlic Bread



Biasanya resepi garlic bread ni orang guna baguette @ french loaf. Tapi tekak saya lagi suka pakai roti biasa @ wholemeal. Bukan apa, jimat!! Selalunya saya beli satu bungkus roti wholemeal Gardenia tu, boleh tahan seminggu. Jadi boleh guna tuk masak macam-macam. Buat sandwich ke, roti gulung ke, roti bawang putih ke..kan tak membazir...

Resepi garlic bread saya :-

Butter spread tak kisah jenama apa
Beberapa ulas bawang putih
Sedikit oregano + parsley kering @ mix italian herbs
Beberapa keping wholemeal bread

Masukkan bawang putih yang disagat halus(kalau nak chop pun boleh tapi kalau sagat lagi cepat), dan oregano+parsley kering kedalam butter. Butter tak kisah lah banyak mana. Biasa saya guna dalam 1/2 cawan. Kalau buat banyak pun still boleh simpan dalam peti ais. Kacau sampai rata. Sapukan atas roti dan bakar sampai garing.


Campuran butter ni akan jadi ala2 garlic spread yang di jual kat pasaraya tu. Tak jauh beza...Try ler...=)



1 comment:

SyaNa said...

rajin nye ko ni
wey kuih roselles (btol ke aku eja ni)
yg aku dpt hadiah tu kan
ko jual brape RM??
meh story

*wey ape kata ko asingkan kotak komen ni ngan entry..senang sket nk komen byk2 entry