Thursday, June 3, 2010

~ BATU DAM ~

Gambar minggu sudah [gambar terperam]..tv cap ayam tu rosak..kejap ada suara gambar x ada..sudahnya bila on..gelap gelita..memang kena tukar le jawabnye...hehehe...

Boring duduk rumah en. suami ajak ronda2 kotaraya...hirup ketenangan petang2 nak senja..tu yang tersampai kat Empangan Batu, dekat je dengan ibu kota, lalu dari Batu Caves yang ada Lord Murugan [betul ke??? :)] tu, sat2 dah sampai..orang pun boleh tahan ramai..makan keropok, pisang goreng, ais kerim hirup udara segar sambil tengok orang memancing...=)











 
hohoho..amik gambar jua..tudung yang ada awning ni cam x sesuwai je kan ngan muka..ala..peduliks..pakai je..

Alang2 en. suami bawa pergi tempat orang ambil air bukit..menghala ke ulu yam rasanye..[co pilot selalu tidur, tu yang x ingat jalan..hehehe]

Tu dia...bersusun tong air akak kita ni...

Orang duk q punyala ramai..ada apek kat situ yang tgh tunggu tong air berkata..
"air bukit ni sedap diminum tapi masak la dulu ye.." =)

nota kaki : lega...dah beli tv baru..hehehe [mati kutu kalau x on tv sehari]

4 comments:

mama zharfan said...

me pun tak sesuai pakai tudung awning tu..me setia dgn tudung bawal...now corak2 sulam tu :)

Asma said...

tudung bawal gk yg best pakai..tudung awning ni sng sarung xspecially klu x smpt iron tudung...hehehe =)

Echa said...

air bukit ni untuk apa ye.. buat ubat ke camne..

Asma said...

Rasanya xada khasiat apa2..cuma disuling secara semulajadi melalui batu2 yg ada lam bukit tu..cuma untuk minum..diorg kata lg bersih dari air yg lalu ikut paip cos x ada pencemaran karat..Walluhualam...:)