Thursday, June 17, 2010

~ Senyum seindah suria pagi..=) ~



Pagi2 dah buat entry..cerita tentang senyum..Senyuman ini penghias rupa..Cantik, menarik atau jenis yang biasa2 je, tapi sering memberi senyuman, maka akan tampak lebih berseri bila ditatap wajahnya..'Muka manis' itu yang biasa kita dengar..'Muka masam' itu yang nak kita hindar...

Senyum lah dari hati...dunia mu berseri...ingat tak lirik lagu S.E.N.Y.U.M.. =)...So true..bila senyuman datang dari hati akan terpancar keikhlasan...Senyum tiada harga..Mahal atau murah senyum itu terletak kepada pemiliknya..Tidak rugi murah senyuman...Mereka yang murah dengan senyuman punyai ramai kawan..Senyum mengeratkan hubungan..yang marah jadi tenang..yang benci jadi sayang..yang penat hilang lelah..yang sakit terubat..yang lara akan bergembira...

Yang penting sekali, senyum itu adalah sedekah..amal jariah..amalan yang paling mudah..sambil2 jalan pun boleh di lakukan...rugi jika tidak dipraktikkan... =)



Paling tenang bila melihat anak2 tersenyum..bawa kegembiraan dalam kehidupan...bawa keceriaan..bawa kebahagiaan..=)

Tapi..senyum juga boleh membawa bencana...anak gadis remaja jangan senyum sebarangan..jangan senyum  pada suami orang dengan niat yang bukan2...ini boleh meruntuhkan rumahtangga..boleh menjadikan lelaki alpa, terpaut pada senyuman yang menggoda..=)

Sekian..Mulakan hari anda dengan senyuman ye kawan2...=)

nota kaki : dalam tidur pun senyum..=)

*semua gambar ehsan Ms. Google*

4 comments:

SyaNa said...

ok aku tgh senyum ni :D

Zaidah said...

zai mesti senyum...lagipun dapat pahala...suka lihat orang tersenyum sejuk ati...

PUANSTOBERI said...

Me pun senyum jugak nih :)

Asma said...

Senyum dalam tangisan..huhuhu...