Tuesday, June 15, 2010

~ Puasa di Bulan Rejab ~

Rugi pulak rasanya semalam x puasa..Bangun pagi kepala dizzy, merengek dengan en.suami x mau puasa..walaupun en.suami mebebel panjang, tapi sebab x larat dan nafsu breakfast yang membuak2 nak makan nasi kerabu, maka semalam en. suami hanya puasa sendirian..hehehe..Tapi, InsyaAllah cuba puasa sebanyak mungkin selagi tiada keuzuran..

En. suami kalau puasa mengalahkan budak2 lagaknya..semalam dibelinya air kelapa muda 1 biji [asli punya..yang dari buah]..Kalau hari biasa 1 biji kelapa muda baru RM2.50 je, tapi kalau bulan puasa..memang x dapek la harga macam tu..air kelapa yang dah bancuh siap2 kat pasar Ramadhan pun dah cecah RM2 sebungkus..x pure pulak tu..Memang la 1 BIJI buah kelapa tu  x nampak banyak, tapi bila en. suami hadap sorang2...maunye x cramp perut..makan sikit..sulam air..makan sikit..sulam air..sedar2 je jag air dah kosong...

Sudahnya, isteri la jugak jadi mangsa..urut perutla..sapu minyakla...bila isteri 'berbunyi2' lebih dari biasa..en. suami x suka..kadang2 bukan nak membebel sangat pun..tapi bila x bersuara..inila jadinya..suami mudah lupa..bila puasa, nafsu bermaharajalela...layankan perut..layankan selera..hari ni kita buka puasa simple2 je ye en. suami..kita makan nasi goreng campak2 je..dengan air laici...=)

2 comments:

sI tEDI said...

nasik goreng campak? nak resepi! jangan tercampak kuali sudah! ekekekek

comellah header atas tu!
he he he

Asma said...

nak resepi?? xde resepi pun..campak je apa dpn mata..kompem sedapnyer..

akak mmg chomel..ahaks..ops..terlebih sudah..[cm da basi je tagline ni..=)]