Friday, June 11, 2010

~ Taugeh elok untuk suami ~

Korang pernah dengar petua pasal taugeh x??? Dah ramai yang bagi petua ni, suruh En. suami makan taugeh banyak2 untuk tingkatkan produktiviti pengeluaran tuutttt...=)

Sekarang bila masak, taugeh memang campak secekak..mee goreng taugeh lebih..cucur udang taugeh lebih.., masak lemak taugeh, goreng taugeh campur tauhu.. senang kata..taugeh la pujaan kalbu..kemuncaknya aku jumpa bumbu pecal instant..beli dari Wak Minah masa aku pergi Jengka. Masa Wak Minah cerita pasal bumbu pecal ni, memang aku ternampak2 pecal taugeh tuk hidangkan pada en. suami..lagipun en.suami memang suka makan pecal..

Sekarang ni pecal memang senang dapat..kat pasar malam berlambak..tak tau la yang jual tu Jawa rakyat Malaysia atau Jawa dari seberang sana..Masa aku jenjalan kat Solo dan Jogjakarta, orang sana makan breakfast nasi putih + pecal je..x ada lauk lain, kalau ada pun telur rebus @ goreng..kering..sambal pun x ada..

Bumbu pecal Wak Minah

Semua dah ada, bancuh dgn air panas je...

Pecal taugeh sempoi...layannnz...=)

nota kaki : suka taugeh sebab murah...hehehe

2 comments:

nusha said...

lapar la plak bile tgk.....
huhuh..

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

iye ke taugeh ni blh wat cm 2...
cuba cari khasiat ye dulu....

kakakkaka..


yg pasti aku namkn taugeh byk2 gak....
baru pe kena...kawwww...kawwww