Tuesday, June 29, 2010

~ I'm Back ~

Lama x update..Banyak benda yang nak share..slow2 update la kan..=)

Dan ada dugaan yang amat besar sekarang ini..Ya Allah tabahkan lah hati...Kuatkan hati aku dan suami dalam menerima dugaanMu ini..Sedih?? Tidak juga..Aku x akan berhenti berusaha..Aku x kan putus asa..Sebak sangat lagi2 bila melihat muka suami..Moga dia tabah jua..Moga dia tau betapa aku sentiasa ada disisinya, walau apa jua yang menimpa..Demi Allah, dia suami aku dunia akhirat..dia jiwa raga ku..x tahan rasanya bila dia di duga begini..Walaupun riak muka sedikit pun tidak menunjuk kesedihan, tapi aku isterinya pasti boleh selami apa yang cuba disorokkan...

Jangan mohon maaf denganku..Tiada sikitpun salahmu..Ini sudah direncanakan..Kita diduga, tanda kita disayangiNya..Jangan bersedih lagi suamiku..Aku sudah cukup bahagia selama ini..Kau teman hidup yang sempurna buatku...

Huhuhu...mood sedih...Jangan risau semua...=)..InsyaAllah..semua yang terjadi, ada jawapannya..ada hikmahnya..Aku bersedih kerana aku tau suami tengah bersedih sekarang ini..Melawan egonya sendiri..Menahan gelojak dihati..

Apa2 pun terjadi..Aku redha..Jika ditakdirkan aku hanya berdua sahaja dengan suami..aku redha..Rawatan akan diteruskan..Peluang masih ada, cuma..perlukan masa, tenaga, wang ringgit dan pengorbanan semua..Menangis..hanya di belakang suami..aku x nak tambah kesedihannya lagi..Masih awal untuk buat kesimpulan... ujian masih dijalankan..menunggu pakar tentukan rawatan susulan...

Doakan aku....doakan suamiku...

nota kaki: hati lara....=(

9 comments:

A_SYHA said...

sabar....setiap orang lain2 dugaannya.....rezeki akan sampai bila tiba masa yang ALLAH kehendaki....Dugaan ALLAH hanya pada org yang memang boleh menghadapinya......teruskan usaha!!!chaiyok!!! lebihkan masa padaNYA!!!OK???SENYUM SKIT!!!!

Asma said...

Thnks syha..=).selagi daya, akan terus usaha..chaiyok!!..cuma terkejut sikit skrg ni..cam x percaya..sbb da set dlm kepala x ada pape..

Buyuiazliana said...

semua ni ada hikmah...yg penting sabar..tuhan sdg menguji ko ama...dan inche suami..sekian!

Zaidah said...

bersabar yer asma....

Asma said...

thnks buyui..thnks zai..Allah Maha Mengetahui..

puanstoberi said...

Kenapa ne?? tkpe..tkpe..jgn sedih2 ok. Cuba ingat, lagi besar dugaannya, lagi byk tanda yg Tuhan ingat kita..
Emm..,.apa pun saya doakan yg terbaik utk Asma dan family

Asma said...

he3..dugaan Allah turunkan..mungkin rezeki org lain mudah..mungkin saya & suami perlukan rawatan dan bantuan..thnks so much..InsyaAllah sentiasa usaha dan yakin padaNya..=)

fauzuskamaruddin said...

kak,

semoga semoganya ok. perjalanan di permudahkan sabr ye kak

MasLieNa said...

insyaalllah rezeki tu ada akak..saya pun alami jugakk dulu.tapi usaha,berdoa dan bertakwal..insyaalllah ada bahagia menanti..:)