Friday, April 9, 2010

~Ada ke patut??~

*gambar dari Berita Harian Online*

Siapa dah baca paper hari ni??? Angkat tangan...saya! saya!..Muka depan Berita Harian, "Tolak SEKS, isteri melecur kena simbah cuka getah baca artikel selanjutnya".

Perlu ke aku kupas topik ni?? Bukan aku nak timbulkan kontroversi tapi, aduhai lelaki bernama suami...yang kau simbah cuka getah @ asid tu ISTERI sendiri..aku ulang lagi..ISTERI..isteri tempatnya dimana?? Mana kau letakkan martabatnya?? Jangan sebab nafsu, kau pandang isterimu seperti tuttttt..*x sampai hati aku nak tulis*...

Aku x mahu bicara tentang hukum hakam agama..aku cuma persoalkan tindakan si suami sahaja...Mungkin dalam kotak kepala suami berkata 1) itu hak aku, aku patut dapat apa..atau 2)marah ke gaduh ke isteri kena laksanakan jua..atau 3) suka hati aku lah nak bila.. hmmm...orang kalau dalam keadaan marah, kurang waras..memang otaknya agak bekerja satu hala sahaja..dah x fikir panjang..x fikir kesan kepada anak2 yang menyaksikan drama sebabak dua episod bertajuk 'mak ayahku gaduh sebab x dapat tuttt'...alahai....kesian mental anak2..mesti dalam kepala duk terbayang2..duk ulang tayang..aksi ayah melibas parang..x bagi anak2 campur tangan.."biar mak kamu mati!!" ayah jerit lagi "mak kamu ni x layan ayah malam tadi!!!"...

Fikir2kan lah..Jangan jadi hamba nafsu...Ikut hati mati, ikut kata binasa, ikut nafsu lesu...

No comments: