Monday, April 19, 2010

~Hari Malas Sedunia~

Dengan ini saya mengisytiharkan bahawa hari Ahad bersamaan dengan 18 April 2010 merupakan Hari Malas(bermalas2an)Sedunia..Saya sungguh malas semalam..Hanya  makan tidur, makan balik..tidur balik..sakit mata En. suami..Hari yang sepatutnya jadi hari mengemas rumah, saya habiskan dengan bersantai2 sahaja..Tapi, saya masih mampu memasak hidangan tengahari dan juga minum petang..Kagum kan? Dalam saya bermalas2, tapi tanggungjawab mengisi perut suami tidak saya abaikan..hehehe..Semalam saya mencuba resepi Kuih Cara Berlauk..Disebabkan saya didatangi penyakit M itu saya tidak mengambil gambar untuk membuktikan kesahihan saya  memasak semalam..:) Sarang membuat kuih cara dipinjam dari mak di kampung dengan peringatan supaya dipulangkan semula selepas habis diguna..Ala..mak bagi je la terus..dah lama berkepuk dalam almari je..

Mengapa saya  buat kuih ini sendiri? kan mudah kalau dibeli?? Jawapannya ialah....di KL, kuih cara 3 keping bersaiz cinonet sudah berharga RM1. Kalau tengok saiz perut, setakat 3 keping tu memang  x cukup..x kan nk beli sampai RM5 hengget..x sampai hati la pulak..macam  membazir je..Kalau ikut nak mentekedarah, setakat 15 keping, boleh kot  mengadap sorang2..hehehe..Alternatifnya..cuba masak sendiri..berpeluh sakan didapur..semata2 nak penuhi keinginan hati..Puas hati?..Cukup puas..siap terlebih2 lagi..

*pinjam gambar dari sudip kayu*


1 comment:

Buyuiazliana said...

cisss hengat ko nyer gbr..tipah tertippooooo!!