Friday, April 2, 2010

~Belangsungkawa Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri a.k.a DIN BERAMBOI~


Al-fatihah..daripadaNya kita datang dan kepadaNya kita kembali...

Allahyarham pergi kerana demam denggi berdarah..Tapi, pada mulanya ada spekulasi mengatakan arwah dijangkiti virus bawaan kencing tikus...Kembalinya arwah kepada Pencipta yang Maha Esa sedikit sebanyak membuka mata aku..sayu..aku terkenangkan orang2 yang aku sayang..keluarga keseluruhannya...bila masanya tiba, adakah aku bersedia, menerima berita kehilangan insan2 tercinta..

Hidup ini penuh dengan kejutan..x semua yang dirancang akan terjadi seperti yang diinginkan..aku teringat sebuah nasyid dendangan group Nowseeheart masa aku sekolah2 dulu..tajuk aku lupa..kalau x salah merancang kerja...tapi bait2 liriknya masih segar dalam lipatan memori aku..

Rancang dengan apa yang ada ditangan
Bukan yang kita angan2kan
Kita membina cita dan harapan
Bukan mimpi dan igauan...
Walaupun lirik ni agak x kena mengena dengan apa yang aku tulis di rangkap perenggan pertama, tapi kesimpulannya, kita cuma merancang..hanya Allah yang menentukan..

No comments: