Tuesday, April 6, 2010

~Berita Gempar - JoJo Hilang~

Jojo went missing last night..Siot betulla sape yang sorok Jojo ni..Jojo biasa main kat luar. Selalunya dia akan masuk balik..walaupun dia suka main kat luar tapi dia akan lari kalau ada cubaan untuk mengejar atau menangkap dia. Semalam, kebetulan BIL aku datang makan malam..Kitorang tengah rancak bersembang, Jojo keluar main, tapi aku biarkan..bila BIL aku balik..tengok kat luar Jojo dah x ada..sunyi sepi..puas Hubbyku pusing 1 blok..jangan kata kelibat Jojo, bunyi ngiau pun x ada...Aku tidur dalam geram dan risau..dengan harapan Jojo akan pulang..huhuhu..

Pagi tadi, bangun terus buka pintu..ingatkan Jojo ada kat situ..time2 macam ni biasa Jojo bising nak makan. Cubalah jugak panggil sekali dua..kot2 la Jojo ada kat sekitar area..tapi hampa belaka..Jojo entah ke mana..Tiba2 mak mentua tegur..dia dengar bunyi mengiau..aku tanya betul ke??..Tengok2 kat luar, tapi x ada..Bunyi mengiau makin kuat..aku dongak kepala..rupanya Jojo kat floor atas, cuba turus  turun tapi x lepas..

Geram betul..nampak sangat ada orang ambik..ni dah kali kedua..tempat yang sama..mula2 dulu, budak2 ambik dia main kat depan rumah..dia takut, mengiau pun x. Nasib naik jiran nampak..Aku suspek, kali ni orang sorok dalam rumah..That's why bila aku panggil Jojo x dengar..mungkin pagi tadi, bila Jojo bising baru dia lepas keluar..

Kepada sesiapa yang berminat sangat dengan kucing aku tu..ini amaran. Jojo tu aku bela dari kecik, dulu comot sekarang dah cantik. Apsal awal2 dulu x nak ambik..mentang2 la masa tu dia ada penyakit, main dalam longkang, korang tengok pun jijik. Banyak cantik muka..Ingat aku ni welfare ke..bila kucing tu dah sihat segar bugar dah lawa, korang pun sibuk nak buat binatang pelihara..ggrrr..geeerrrrrammmm....

Ini aku suggestkan tempat...Kalau nak sangat bela kucing, korang ambikla kat SPCA. Banyak lagi kucing yang x dapat kasih sayang. Yang perlukan tempat perlindungan..Jangan duk ambik hak orang...Korang ingat aku x sedih ke bila Jojo hilang...huhuhu :(

2 comments:

buyuiazliana said...

sabau ma..nampak sgt pasni ko kena berjaga2...

buyui

http://www.ceritakuduniaku-buyuiazliana.blogspot.com/

Asma said...

nak kurung kesian plk..nak lepas kang org amik..kucin ku yg x seberapa tu la, jd kegemaran ramai..hehehe